Deze website maakt gebruik van cookies. We gebruiken cookies om het bezoek aan de website te analyseren en om onze communicatie te verbeteren.

“Nathalie Lendowitsch en Elly Boddeveld, aangenaam!”

Terwijl de trainers van LiftAcademy de theorie- en praktijklessen geven, zorgen twee medewerkers binnendienst er op de achtergrond voor dat alles rond de trainingen tot in de puntjes wordt geregeld. We stellen ze graag aan u voor: “Nathalie Lendowitsch en Elly Boddeveld, aangenaam kennis te maken!”

Een vraag voor een eerste offerte, een optiedatum voor een praktijktraining, een opdrachtbevestiging en tot slot de certificaten en factuur na afloop van de training – Elly (links op de foto) en Nathalie (rechts) regelen alles van a tot z. Elly zegt trots: “Het is zo leuk dat ik hier mijn eigen winkeltje heb. Hiervoor heb ik 12,5 jaar bij Liftinstituut gewerkt. Daar maakte ik onder meer de contracten voor de klanten. Dat is slechts een klein deel van het klantproces. Nu kan ik de klant van begin tot eind ondersteunen.”

Klantcontact

Volgens Nathalie en Elly is het contact met de klanten bijzonder goed. “Zeker met klanten die vaker een training bij je boeken, bouw je een band op”, zegt Elly. “Laatst feliciteerde een klant me nog voor mijn verjaardag. Naast de serieuze zaken is er bij hem altijd ruimte voor een grapje.”

Nathalie voegt toe: “Ik merk dat sinds corona de klantcontacten iets intenser zijn geworden. Neem bijvoorbeeld de ziekenhuizen die een bevrijdingstraining bij ons afnemen. Als ze je dan bellen voor een training, vraag je uit oprechte belangstelling natuurlijk ook even hoe het daar gaat. ‘Redden jullie het allemaal nog op de IC?’ Dan krijg je toch andere gesprekken.”

Complimenten

Op de vraag of ze op de binnendienst wel eens klachten krijgen, reageert Elly direct: “In de anderhalf jaar dat ik hier werk, heb ik nog nooit klachten gehad.” Nathalie vult aan: “In mijn vijfjarige carrière waren dat er een paar, maar dat waren vooral verbeterpunten. Eerder zijn het complimenten die we krijgen. Een medewerker van een academisch ziekenhuis schreef onlangs nog dat ze de binnendienst zo vrolijk vonden. Dat is altijd leuk om te horen.”

De meest gevolgde lifttraining van Nederland is ‘Bevrijden van opgesloten liftpassagiers’ van LiftAcademy. Hoewel er meerdere aanbieders zijn, kloppen de meeste bedrijven aan bij LiftAcademy. Nathalie: “Wij zijn als opleidingscentrum gelieerd aan Liftinstituut. Die naam staat voor veiligheid en zekerheid. Klanten weten meteen dat het goed zit.” Elly denkt dat in de toekomst nog meer klanten voor LiftAcademy kiezen. “We hebben een prachtige, nieuwe e-learningmodule ontwikkeld. Zoiets vind je nergens anders. Het ziet er zo goed uit dat het leren wel heel makkelijk gaat.”

Op herhaling

Omdat de certificaten en certificaatpasjes maximaal twee jaar geldig zijn, attenderen Elly en Nathalie hun klanten regelmatig op een herhalingstraining. “Doorgaans hebben oud-cursisten de kennis van het bevrijden van opgesloten liftpassagiers niet vaak nodig. Dus die kennis vervaagt in de loop van de tijd. Vandaar onze herinnering aan de herhalingstraining”, zegt Nathalie.

Elly zegt enthousiast: “Negen van de tien organisaties reageren daarop. Ik begrijp dat ook wel, want verzekeringstechnisch is het niet handig als iemand een liftbevrijding in gang zet, maar niet meer gecertificeerd is. Overigens moet ik wel zeggen dat het in de coronaperiode wat rustiger was. Sommige bedrijven waren dicht. Maar inmiddels zijn we weer back in business. Dus klanten kunnen ons weer volop bellen en mailen. Wij zijn ze graag van dienst.”