Als bekroonde private bank heeft InsingerGilissen een naam hoog te houden. Behalve alle aandacht voor een persoonlijke, hoogwaardige service aan klanten, heeft de bank ook veel oog voor een prettige en veilige werkomgeving. Niet voor niets namen vier facility-medewerkers van de Amsterdamse vestiging onlangs deel aan de LiftAcademy-training Veilig bevrijden van opgesloten liftpassagiers.

Ravin Abdoelhak, Facility Management Coördinator, legt uit: “Op basis van een externe Risico-Inventarisatie & Evaluatie kregen we het advies om enkele medewerkers op te leiden, zodat zij zelf kunnen handelen wanneer er iemand vastzit in de lift. Gelukkig komt dat hier zo goed als nooit voor. In de tijd dat ik hier werk, heb ik dat slechts één keer meegemaakt.”

Oefenen bij personen- en autolift
Via Liftinstituut, dat als onafhankelijke partij alle liften van de bank keurt, kwam InsingerGilissen bij LiftAcademy terecht. “In de ochtend kwam de theorie van het veilig bevrijden uitgebreid aan bod. De deskundige trainer legde alles duidelijk uit in simpele taal. Daardoor was het voor iedereen goed te volgen. Na de lunch volgde het praktijkgedeelte. We hebben zowel bij de twee personenliften als met de autolift geoefend.”

“Je kunt veel zelf doen”
Al met al kijken Ravin Abdoelhak en zijn collega’s positief terug op de trainingsdag. “Voor ons alle vier was het toch wel verrassend dat je als medewerker zoveel zelf kunt doen, wanneer er iemand vastzit in de lift. Mocht een liftopsluiting ooit nog eens voorkomen, dan hoeft er niemand in paniek te raken, omdat we getraind personeel in huis hebben. Dat is niet alleen een fijne gedachte voor onze driehonderd medewerkers, maar ook voor de klanten die ons bezoeken.”