“Goedemorgen LiftAcademy, u spreekt met Nathalie Lendowitsch.” Voor veel klanten en cursisten is ze al jaren het vertrouwde stemgeluid, wanneer ze contact zoeken om een herhalingstraining te boeken of een vraag te stellen. Hoog tijd om deze trouwe medewerker op de binnendienst uitgebreid aan u voor te stellen.

Nathalie werkt alweer zeven jaar bij LiftAcademy. Behalve bij het trainen van de cursisten is ze bij alle klantprocessen van het opleidingscentrum van Liftinstituut betrokken. “Ik zeg altijd: mijn collega Elly en ik hebben hier zo ons eigen winkeltje. En daarin regelen we alles van a tot z rondom de trainingen. Van de eerste offerteaanvraag en het inplannen van de trainingen tot en met het versturen van de certificaten naar cursisten die geslaagd zijn.”

Herkenning

In het stemgeluid van Nathalie weerklinkt vooral veel werkplezier. “Het contact met klanten is altijd leuk en positief. Wat is er mooier dan dat je mensen mag helpen met een veiligheidstraining? Sommigen herkennen me zelfs nog als ze een herhalingstraining bij me boeken.”

Wie vergeet zo’n training te boeken, krijgt netjes een herinneringsmail van haar. “Zo’n herhaling na twee jaar is echt belangrijk. De kans dat een lift stil komt te staan is soms klein en dus ook de kans dat je als liftbevrijder aan de slag moet. Zie het maar als autorijden: als je dat een paar jaar niet doet, raak je ook je vaardigheid kwijt.”

Verre van saai

Nathalie geeft toe dat niet alle cursisten staan te springen om deel te nemen aan de trainingen. “Sommigen doen mee, omdat het van hun werkgever moet. Ze verwachten dan taaie kost, maar het tegendeel is vaak waar.”

“Vorige week sprak ik nog iemand van een van de brandweerkorpsen die we trainen. Die cursist was zo blij verrast. ‘Ik heb echt heel veel geleerd en het was absoluut de moeite waard. Saai was het zeker niet’, zei hij toen.” Ook zelf volgde Nathalie al een LiftAcademy-training. “Je moet toch een beetje weten wat je aan de man brengt.” 

Spin in het web

Behalve voor cursisten en opdrachtgevers zijn Nathalie en haar collega ook het aanspreekpunt voor de trainers van LiftAcademy. “Deze trainers beschikken allemaal over een berg aan liftexpertise. Daarvan zijn de meeste ook nog eens inspecteur bij Liftinstituut. Als er iemand alles van liften en veiligheid weet, dan zijn zij het.”

“Ik heb regelmatig contact met de trainers. Bijvoorbeeld om een aantal trainingen in te plannen. Daarnaast zorg ik ervoor dat ze de juiste spullen bij zich hebben.”

Leuk gebaar

Of klanten haar bij LiftAcademy nog lang aan de lijn zullen krijgen? “Ik heb het hier in ieder geval erg naar mijn zin. Liftinstituut is een goede werkgever. De werksfeer is top en de klanten zijn leuk. Regelmatig krijg ik een mailtje waarin ze me bedanken voor de samenwerking. Een tijd geleden kreeg ik zelfs een handgeschreven kaartje van iemand die van baan veranderde. Zo’n leuk gebaar! Daar doe je het toch voor!?”